Har du samlet telemarketing in house? Har du overvejet, at outsource? Hvis ikke, vil du helt klart overveje det, efter at have læst dette blog indlæg. Vi har samlet en række fordele ved at outsource din telemarketing.
#1 – Bliv klar til at outsource og få fokus på din kerneforretning.
Ingen er verdensmestre på alle områder. Globaliseringen, og konkurrencen bliver skarpere og stærkere for hver dag der går. Kun ved at optimere sine serviceydelser, eller salgsaktiviteter, f.eks. ved at lade andre virksomheder udføre dele af dine salgsaktiviteter, altså ved at outsource, kan der skabes konkurrencemæssige fordele.
#2 – Reducér dine udgifter ved at outsource.
Hvis du vil spare bøvlet med at skulle vælge mellem at investere, eller få opgaverne produceret udenbys, så er outsourcing måske en løsning til at generere nye kunder og bedre tal på bundlinjen. Ved at outsource, sparer du kapital til investering, nye medarbejdere og for alt i verden tid. For hvad vil du helst bruge din arbejdstid på? Kedelige rutineopgaver eller de tiltag, som skaber vækst og værdi i din virksomhed?
#3 – Du reducerer dine risici.
Da du ikke skal investere i et nyt produktionsapparat, personale m.m. får du reduceret dine risici og din kapitalbinding. Dine risici ved at outsource gør, at du bliver mindre sårbar, kan styre dine udgifter fra dag til dag, og får større overblik.
#4 – Outsourcing giver mere fleksibilitet og hæver effektiviteten.
Du får frigjort ressourcer til at få skabt forandringer og vækst! Det, at outsource kan være en proaktiv beslutning, som giver langsigtede konkurrencemæssige fordele for dit firma. Når du outsourcer f.eks. dit salg eller mødebooking, tilsikrer du større momentum i din salgsafdeling. Det er ikke rentabelt at have en Key Account Manager til at sidde og booke møder, nej - han skal ud i marken hos kunderne.
#5 – Langsigtede konkurrencemæssige fordele
De væsentligste fordele for virksomhederne, ved at outsource, er lavere administrationsomkostninger, fokus på kerneaktiviteterne, og flere ressourcer og kompetencer fra din samarbejdspartner. Sammen løfter vi arbejdsprocesserne og administrationen i fællesskab det giver større fokus på dine kerneaktiviteter og arbejdsprocesser, og dermed din indtjening.